L'acciaio Corten hè un azzaru in lega. Dopu parechji anni di esposizione à l'esterno, una capa di rustu relativamente densu pò esse furmatu nantu à a superficia, per quessa, ùn hè micca bisognu di pittura per a prutezzione. U nome più cunnisciutu di l'acciaio intemperie hè "cor-ten", chì hè l'abbreviazione di "resistenza à a corrosione" è "forza di trazione", per quessa hè spessu chjamatu "acciaio Corten" in inglese. A cuntrariu di l'acciaio inossidabile, chì pò esse cumplettamente senza ruggine, l'acciaio intemperie s'ossida solu nantu à a superficia è ùn penetra micca in l'internu, per quessa hà altu proprietà anti-corrosione.
L'acciaio Corten hè cunsideratu un materiale "vivente" per via di u so prucessu di maturazione unipue /ossidazione. L'ombra è u tonu cambianu cù u tempu, secondu a forma di l'ughjettu, induve hè stallatu, è u ciculu di u tempu chì u pruduttu passa. U periodu stabile da l'oxidazione à a maturità hè generalmente 12-18 mesi. L'effettu di ruggine lucale ùn penetra micca in u materiale, cusì chì l'azzaru forma naturali una capa protettiva per evità a corrosione.
L'acciaio Corten ùn arrughjerà micca. A causa di a so cumpusizioni chimica, mostra una resistenza più altu à a corrosione atmosferica cà l'acciaio dolce. A superficia di l'azzaru s'arrughjerà, furmendu una capa protettiva chì chjamemu "patina".
L'effettu di inibizione di a corrosione di verdigris hè pruduciutu da a distribuzione specifica è a cuncentrazione di i so elementi alliati. Questa capa protettiva hè mantinuta cum'è a patina cuntinueghja à sviluppà è rigenerate quandu esposta à u clima. Cusì pò esse usatu per un bellu pezzu senza esse facilmente dannatu.